PROFIL LOGOPEDYCZNY
"Mowa jest zwierciadłem duszy człowieka i trzeba o nią dbać..."
ojciec polskiej logopedii Leon Kaczmarek
Nowym problemem, który ujawnia się u Dzieci w XXI wieku są problemy rozwojowe, wynikające z braku możliwości mózgu do przystosowania się w tak krótkim czasie do ilościowego i jakościowego zakresu zmian, który przynosi zmieniający się świat. Wynika to z obecności nowych technologii, tempa życia, zmiany społecznych relacji czy metod komunikacji. W przedszkolach obserwuje się coraz większą liczbę Dzieci , które nie radzą sobie w naturalny sposób z zaakceptowaniem zasad i norm społecznych, językowych i wszelkich innych, które wyznaczają zachowanie człowieka.
Coraz więcej jest Dzieci z trudnościami, z opóźnionym rozwojem mowy, wadami wymowy, ryzykiem dysleksji, nadpobudliwością ruchową, zaburzeniami reakcji emocjonalnych oraz społecznych, Dzieci z Całościowymi Zaburzeniami Rozwoju. Metoda krakowska opiera się na oddziaływaniu na wszystkie sfery rozwojowe, kładzie nacisk na ich globalne ujęcie i ich wzajemny wpływ na osiąganie następujących po sobie etapów kształtowania się poszczególnych funkcji psychologicznych. Celem tej metody jest rozpoczęcie szybkiej terapii lub stymulacji wraz z pierwszymi niepokojącymi oznakami rozwojowymi np. opóźniony rozwój ruchowy, niepojawianie się pierwszych słów do 2 roku życia.
W naszym przedszkolu intensywnie pracujemy z Dziećmi Metodą Krakowską i uwzględniamy wszystkie elementy metody:
1. Stymulacja słuchowa
2. Komunikacja ułatwiona
Gesty wizualizacyjne i gesty interakcyjne
Manualne Torowanie Głosek®
3. Metoda komunikacyjna.
4.Programowanie języka
5. Dziennik wydarzeń
6. Symultaniczno-Sekwencyjna Nauka Czytania®
7. Terapia funkcji wzrokowych
8. Stymulacja funkcji motorycznych
9. Wybór dominującej ręki
10. Stymulacja lewej półkuli mózgu
11. Kształtowanie zachowań społecznych
12. Stymulacja poznania wielozmysłowego – bodźce smakowe,
13. Stymulacja pamięci
Pamięć symultaniczna
Pamięć sekwencyjna
14. Ćwiczenia kategoryzacji
15. Kształtowanie myślenia przyczynowo-skutkowego
16. Logoterapia (rozmowy z rodzicami, wyjaśnienie zasad terapii, przekazanie programu i umożliwienie Rodzicom oglądania prowadzonych zajęć z dzieckiem, warsztaty praktyczne)
REGGIO INSPIRACJA
Nasz specjalny fanpage to miejsce w którym inspirujemy Rodziców, Nauczycieli Edukacji Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej i Terapeutów z całej Polski!
Prezentujemy na nim swoje AUTORSKIE REGGIO POMYSŁY
REGGIO INSPIRACJA
Nasz specjalny fanpage to miejsce w którym inspirujemy Rodziców, Nauczycieli Edukacji Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej i Terapeutów z całej Polski!
Prezentujemy na nim swoje AUTORSKIE REGGIO POMYSŁY
Jeśli zainteresowały Cię nasze wartości i chcesz dowiedzieć się więcej, napisz lub zadzwoń do nas. Zapraszamy!
Skontaktuj się z nam jeśli poszukujesz terapeutycznego wsparcia dla swojego dziecka.Szkolenia, warsztaty dla Rodziców, Nauczycieli i Specjalistów.
Prowadzimy autorską terapeutyczną szkołę podstawową z oddziałami integracyjno-terapeutycznymi.